1193665. SANTROCK, JOHN W Educational psychology: : Classroom update: preparing for PRAXIS and practice/ John W. Santrock.- 2nd ed.- Boston...: McGraw-Hill, 2006.- xxxvi, 554 p.: phot., fig.; 28 cm. Bibliogr. at the end of the book . - Ind. ISBN: 0072981423 Tóm tắt: Nghiên cứu tâm lí học giáo dục: Sự nhận thức và phát triển ngôn ngữ các bối cảnh xã hội và phát triển tâm lí xã hội học. Sự đa dạng của văn hoá xã hội. Xã hội học nhận thức và hành vi. Tâm lí học của việc dạy và học, cách quản lý lớp học,... (Giáo dục; Tâm lí học; ) DDC: 370.15 /Nguồn thư mục: [NLV]. |
1477596. SANTROCK, JOHN W. Educational psychology/ John W. Santrock.- 2nd ed..- Boston: McGraw-Hill, 2004.- 1 v. (various pagings): ill. (some col.); 28cm. Includes bibliographical references and indexes ISBN: 0072500093 (Educational psychology; Giáo dục; Learning, Psychology of; Motivation in education; Tâm lý học; ) DDC: 370.15 /Price: 000đ /Nguồn thư mục: [TBDI]. |
847989. WINCH, CHRISTOPHER Triết lý và chính sách giáo dục= Philosophy and educational policy: A critical introduction/ Christopher Winch, John Gingell ; Nguyễn Thị Hạ Ni dịch.- H.: Dân trí, 2022.- 354 tr.; 21 cm. Thư mục: tr. 343-354 ISBN: 9786043782899 Tóm tắt: Nghiên cứu, phân tích về triết lý giáo dục và mối quan hệ với chính sách giáo dục thông qua xá đinh mục đích của hệ thống giáo dục, xây dựng chương trình giáo dục, cách dạy và học hiệu quả... (Chính sách; Giáo dục; Triết lí; ) [Vai trò: Gingell. John; Nguyễn Thị Hạ Ni; ] DDC: 370.1 /Price: 209000đ /Nguồn thư mục: [NLV]. |
1719366. Taking sides: Clashing views on controversial Issues in teaching and educational practice/ Selected, edited, and with introductions by Dennis Evans.- 2nd ed..- Dubuque, IA: McGraw-Hill/Dushkin, 2005.- xxvi, 358 p.; 24 cm. Includes bibliographical references and index ISBN: 0072917210 Tóm tắt: This Third Edition of TAKING SIDES: TEACHING AND EDUCATIONAL PRACTICE presents current controversial issues in a debate-style format designed to stimulate student interest and develop critical thinking skills. Each issue is thoughtfully framed with an issue summary, an issue introduction, and a postscript. An instructor’s manual with testing material is available for each volume. USING TAKING SIDES IN THE CLASSROOM is also an excellent instructor resource with practical suggestions on incorporating this effective approach in the classroom. Each TAKING SIDES reader features an annotated listing of selected World Wide Web sites and is supported by our student website, www.mhcls.com/online. (Education; Giáo dục; ) |Periodicals; Xuất bản định kỳ; United States; Hoa Kỳ; | [Vai trò: Evans, Dennis; ] DDC: 371.1 /Price: 35.31 /Nguồn thư mục: [SCTHU]. |
890727. LÊ PHÁT MINH Tiếp thị giáo dục 4.0= Educational marketing/ Lê Phát Minh.- Tp. Hồ Chí Minh: Đại học Sư phạm Tp. Hồ Chí Minh, 2020.- 279tr.: minh hoạ; 24cm. ĐTTS ghi: Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh Thư mục: tr. 279 ISBN: 9786049930874 Tóm tắt: Giới thiệu một số kiến thức học thuật của ngành khoa học tiếp thị áp dụng vào thị trường giáo dục nói chung và những sản phẩm mang tính chất giáo dục nói riêng. Tìm hiểu khách hàng và phân khúc thị trường giáo dục; môi trường kinh doanh tiếp thị giáo dục; sản phẩm giáo dục; chiến lược định giá, phân phối sản phẩm giáo dục... (Giáo dục; Tiếp thị; ) DDC: 381.45370688 /Price: 199000đ /Nguồn thư mục: [NLV]. |
1107680. Taking sides: Clashing views on educational issues/ Selected, ed., introductions: James Wm. Noll.- 15th ed..- Boston...: McGraw-Hill Higher education, 2010.- xxiii, 420 p.: ill.; 23 cm. ISBN: 9780073545653 (Giáo dục; ) [Mỹ; ] [Vai trò: Noll, James Wm.; ] DDC: 370.973 /Nguồn thư mục: [NLV]. |
1155328. Roundtable viewpoints: Educational leadership/ Ed.: Joyce Huth Munro.- Boston...: McGraw-Hill Higher Education, 2008.- xxiv, 426 p.: ill.; 23 cm. Bibliogr. at the end of the chapter. - Ind.: p. 417-426 ISBN: 9780073379753 (Quản lí; Trường học; Tổ chức; ) [Vai trò: Munro, Joyce Huth; ] DDC: 371.2 /Nguồn thư mục: [NLV]. |
1363258. TERUHISA HORIO Educational thought and ideology in modern Japan: State authority and intellectual freedom/ Teruhisa Horio ; Ed. and transl.: Steven Platzer.- Tokyo: Univ.of Tokyo, 1988.- XXVI, 410p.; 24cm. ISBN: 413057079X Tóm tắt: Đề cập tới một số vấn đề trong lịch sử nền giáo dục Nhật Bản qua các thời kì khác nhau. Những đổi mới về giáo dục của Nhật thời hiện đại như: Sắp xếp lại cơ cấu đào tạo trong ngành giáo dục , chủ nghĩa cá nhân, bình đẳng, dân chủ trong giáo dục (Giáo dục đại học; Lịch sử; Đổi mới; ) [Nhật Bản; ] [Vai trò: Platzer, Steven; ] DDC: 370.952 /Nguồn thư mục: [NLV]. |
926482. YUJI, NISHIBE Chiến lược đạt điểm cao cho kỳ thi TOEFL iBT cho người mới bắt đầu: Toefl is a registered trademark of educational testing service (ETS)/ Nishibe Yuji ; Nguyễn Vân Anh dịch.- Tp. Hồ Chí Minh: Nxb. Tp. Hồ Chí Minh ; Công ty Văn hoá Nhân Văn, 2019.- 405tr.: minh hoạ; 24cm. ISBN: 9786045892787 Tóm tắt: Gồm các bài tập thực hành trong chương trình TOEFL như: đọc hiểu, nghe hiểu, luyện nói, viết luận và các đáp án cho các phần kiểm tra này (TOEFL; Tiếng Anh; ) [Vai trò: Nguyễn Vân Anh; ] DDC: 428.0076 /Price: 265000đ /Nguồn thư mục: [NLV]. |
923248. NGUYEN THI HAI English for educational psychology/ Nguyen Thi Hai (chief ed.), Tran Thi Loan, Nguyen Tran Van Trang.- H.: National Economics University, 2019.- 189 p.: ill.; 24 cm. At head of title: National Academy of Education Management Bibliogr. at the end of unit ISBN: 9786049466724 (Giáo dục; Tiếng Anh; Tâm lí sư phạm; ) [Vai trò: Nguyen Tran Van Trang; Tran Thi Loan; ] DDC: 370.15014 /Price: 49000đ /Nguồn thư mục: [NLV]. |
1607154. TRAN, TRUNG Educational innovation in Vietnam: opportunities and chaleenges of the fourth industrial revolution/ Trung Tran, Cuong Huu Nguyen, Loc Thi My Nguyen (editor).- New York: Routledge, 2023.- 306tr.; 24 cm.- (Routledge critical studies in Asian education) ISBN: 9781032064666 |Bài viết; Giáo dục; Việt Nam; Đổi mới; | [Vai trò: Lê Minh Cường; Nguyen Huu Cuong; Nguyen Thi My Loc; ] DDC: 370.9597 /Price: 2800000 /Nguồn thư mục: [SDTHU]. |
1642479. Educational psychology: For learning and teaching/ Sue Duchesne ... [et al.]..- 4th ed..- South Melbourne, Vic.: Cengage Learning, 2013.- 1 v.; 28 cm. ISBN: 9780170218610 (Educational psychology; Tâm lý học sư phạm; ) |Giáo dục học; | [Vai trò: Duchesne, Susan; ] DDC: 370.15 /Price: 3402000 /Nguồn thư mục: [SCTHU]. |
1604511. MẠC, VĂN TRANG Xã hội học giáo dục: Educational sociology/ Mạc Văn Trang.- Hà Nội: Đại học sư phạm, 2011.- 123 tr.; 24 cm.. |Giáo dục; Nhà trường; Sách chuyên khảo; Tâm lý; Xã hội học; | DDC: 306.43 /Price: 27000 /Nguồn thư mục: [SDTHU]. |
1666951. LUNENBURG, FRED C. Educational administration: Concept and reactice/ Fred C. Lunenburg, Allan C. Ornstein..- 5th.- Belmont, CA: Thomson, 2008.- xxv, 554 p.: ill.; 26 cm.. ISBN: 9780495115854 Tóm tắt: "[This text] provides educators with encyclopedic and pragmatic views relevant to contemporary organizational issues that impact administrators, teachers, students, and staff members. It also provides educational leaders and aspiring educational leaders with pertinent information to base their day-to-day decisions and actions as they encounter leadership challenges within their organization." (school management and organization; Quản lý trường học và tổ chức; ) |Quản lý giáo dục ở Hoa Kỳ; united states; | [Vai trò: Ornstein, Allan C.; ] DDC: 371.200973 /Price: 2154000 /Nguồn thư mục: [SCTHU]. |
1734891. WRIGHT, ROBERT J. Educational assessment: tests and measurements in the age of accountability/ Robert J. Wright..- Los Angeles, CA: Sage, 2008.- 1 v. (various pagings): ill.; 25 cm. Includes bibliographical references and index. ISBN: 9781412949170 Tóm tắt: The book includes sections on the history of testing in America, the meaning and quality of test scores, classroom testing, aptitude testing, and national and international standards for testing, including a history of legislature in America relating to educational assessment. Each section closes with discussion questions (Educational accountability; Educational tests and measurements.; Kiểm tra và đánh giá trong giáo dục; Trách nhiệm giải trình trong giáo dục; ) |tổ chức thi; Đánh giá giáo dục; | DDC: 371.26 /Price: 130.00 /Nguồn thư mục: [SCTHU]. |
1717556. GAY, L. R. Educational research: Competencies for analysis and application/ Lorrie R. Gay, Geoffrey Mills, Peter W. Airasian.- 9th ed..- Harlow: Prentice Hall, 2008.- xv, 618 p.; 26 cm. Includes bibliographical references and index ISBN: 9780132338776 Tóm tắt: This market leader focuses on both "how to do" and "how to read research" helps teachersnbsp;become competent consumers and producers of educational research. nbsp;Accessible writing style and light, humorous tone help demystify this demanding topic.nbsp; nbsp; Uses a direct, step-by-step approach to thenbsp;research processnbsp;and incorporates tasks and articles throughout to provide teachers with the practice they need to master research steps and evaluation. (Education; ) |Research; | [Vai trò: Airasian, Peter W.; Mills, Geoffrey E.; ] DDC: 370.72 /Price: 72.38 /Nguồn thư mục: [SCTHU]. |
1671876. MUNRO , JOYCE HUTH Round table viewpoints: Educational leadership.- Boston: McGrawHill, 2008.- xxiv , 426 p.; 25 cm.. ISBN: 9780073379753 Tóm tắt: This books offers varying perspectives on important issues and provides readers with balanced and fair coverage of a topic to form their own opinion or to support their research. This reader is designed to address a number of different issues regarding educational leadership. Each issue question is relevant to the topic and guides readers through the readings. The controversy and different views among the captivating readings is readily apparent to the reader and stimulates discussion. The variety of selections per issue are current, culled from a variety of sources, and relate to the most popular issues surrounding the topic. (Educational leadership; Lãnh đạo giáo dục; ) |Educational Leadership; Periodicals; Ấn phẩm định kì; | DDC: 371.1 /Price: 20 /Nguồn thư mục: [SCTHU]. |
1725541. Taking Sides: Clashing Views on Educational Issues/ Selected, edited and introductions by James Wm. Noll.- 14th ed..- Mc-GrawHill: Iowa, 2008.- xxii, 456 p.; 23 cm. ISBN: 9780073397177 (Education; Giáo dục; ) |Giáo dục Hoa Kỳ; Hoa Kỳ; United States; | [Vai trò: Noll, James Wm.; ] DDC: 370.973 /Price: 11.63 /Nguồn thư mục: [SCTHU]. |
1726597. JAZZAR, MICHAEL Critical issues in educational leadership/ Michael Jazzar, Bob Algozzine.- Boston: Pearson/Allyn and Bacon, 2006.- 273 p.; 24 cm. ISBN: 0205446973 (Educational leadership; School management and organization; ) |Giáo dục; Quản lý học đường; United States; | DDC: 371.2 /Price: 32.03 /Nguồn thư mục: [SCTHU]. |
1717505. Educational design research/ Edited by Jan van den Akker... [et all.].- London: Routledge, 2006.- xi, 163 p.; 24 cm. Includes bibliographical references and index ISBN: 0415396352 Tóm tắt: This book addresses a clear and growing need to better understand and address the challenges faced by educational design researchers. "Educational Design Research" has been written to appeal to the rapidly growing international audience of educational researchers who situate their studies in practice. (School buildings; Trường học; ) |Giáo dục học; Design and construction; Research.; Đề cương và cấu trúc; Nghiên cứu; | [Vai trò: Akker, Jan van den; ] DDC: 371.1007 /Price: 28.8 /Nguồn thư mục: [SCTHU]. |