Marc 21 DDC KHTG KD KHTG CD

MỤC LỤC LIÊN HỢP VIETBIBLIO

Giới hạn kết quả tìm kiếm bằng dấu *:
Ví dụ: Toán 2, xuất bản năm 2010, Bộ sách Cánh Diều => Nhập: Toán 5*2010*Cánh Diều
Tên sách hoặc ISBN:
Thư viện:
Tìm thấy: 38 tài liệu với từ khoá Language learning

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học915648. Proceedings of the international conference on language teaching and learning today 2019 - Autonomy and motivation for language learning in the interconnected world: 25 -27 April, 2019/ Do Van Dzung, Dang Tan Tin, Garold Murray....- Ho Chi Minh City: National University Ho Chi Minh City, 2019.- 380 p.: ill.; 29 cm.
    A head of title: Ho Chi Minh City University of Technology and Education Faculty of Foreign Languages
    Bibliogr. at the end of research
    ISBN: 9786047368495
(Giảng dạy; Ngôn ngữ; ) [Vai trò: Dang Tan Tin; Do Van Dzung; Garold Murray; Hafizoah Kassim; Tran Thi Ngoc Linh; ]
DDC: 407.1 /Nguồn thư mục: [NLV].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1195071. WRIGHT, ANDREW
    Games for language learning/ Andrew Wright, David Betteridge, Michael Buckby.- 3rd ed..- Cambridge: Cambridge University Press, 2006.- xiii, 193 p.: fig., tab.; 23 cm.
    Ind.: p. 191-193
    ISBN: 9780521618229
    Tóm tắt: Giới thiệu các trò chơi được sử dụng trong giảng dạy và học tập ngôn ngữ như: trò phá băng, trò chơi luyện kỹ năng nói, nghe, viết, đọc, từ vựng và đánh vần...
(Học tập; Ngôn ngữ; Phương pháp giảng dạy; Trò chơi; ) [Vai trò: Betteridge, David; Buckby, Michael; ]
DDC: 418.0071 /Nguồn thư mục: [NLV].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1604022. NGO, AI TUONG
    Methodology course (1): General issues in language learning and language teaching/ Ngo Ai Tuong.- Đồng Tháp, 2014.- iv,89 tr.; 30 cm..
    ĐTTS ghi: Dong Thap University. Foreign language department
|English; Methodology course; Teaching language; |
DDC: 428 /Nguồn thư mục: [SDTHU].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1740063. Task-based language learning and teaching with technology/ edited by Michael Thomas and Hayo Reinders.- Cambridge: Cambridge University Press, 2010.- 242 p.: ill.; 24 cm.
    ISBN: 9781441101532
    Tóm tắt: This edited collection considers the relationship between task-based language teaching (TBLT) and technology-enhanced learning. TBLT is concerned with a number of macro-tasks such as information gathering and problem-solving as well as evaluative tasks, all of which are increasingly available via online and Web-based technologies. Technology Enhanced Learning refers to a broad conception of technology use in the language classroom and incorporates a range of interactive learning technologies such as Interactive Whiteboards and mobile learning devices.
(Language and languages; Ngôn ngữ và ngôn ngữ; ) |Hướng dẫn sử dụng máy tính.; Computer-assisted instruction.; Hướng dẫn sử dụng máy tính.; | [Vai trò: Reinders, Hayo.; Thomas, Michael; ]
DDC: 418.00785 /Nguồn thư mục: [SCTHU].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1614767. HUYNH, NGUYEN BAO NGOC
    Using language learning games in teaching and learning English speaking of the 11th graders at Thap Muoi High School: B.A Thesis. Major: English. Degree: Bachelor of Art/ Huynh Nguyen Bao Ngoc, Nguyen Thi My Tien; Tran Thi Hien (supervisor).- Dong Thap: Dong Thap University, 2010.- 47 p.: table; 30 cm..
    ĐTTTS ghi: Ministry of Education and Training. Dong thap University. Foreign language department
|Dạy học; Kỹ năng nói; Lớp 11; Tháp Mười; Tiếng Anh; Trung học phổ thông; Đồng Tháp; | [Vai trò: Nguyen, Thi My Tien; Tran, Thi Hien; ]
DDC: 428 /Nguồn thư mục: [SDTHU].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1719731. SAMUDA, VIRGINIA
    Tasks in second language learning/ Virginia Samuda, Martin Bygate.- Basingstoke: Palgrave MacMillan, 2008.- viii, 299 p.: ill.; 22 cm.- (Research and practice in applied linguistics)
    Includes bibliographical references and index
    ISBN: 9781403911872
    Tóm tắt: Tasks in Second Language Learning aims to bring more fully into debate the holistic nature of language learning, which tasks are one way of achieving, and to outline the research implications of this perspective. It sets language learning tasks within a broad educational and social science perspective, with a consistent focus on the principles and practices of their use in the language classroom.
(Language and languages; Ngôn ngữ và ngoại ngữ; ) |Ngôn ngữ mẹ đẻ; Ngôn ngữ thứ hai; Study and teaching; Dạy và học; | [Vai trò: Bygate, Martin; ]
DDC: 418.0071 /Price: 480000 /Nguồn thư mục: [SCTHU].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1738226. BROWN, H. DOUGLAS
    Principles of language learning and teaching/ H. Douglas Brown.- 5th ed.- White Plains, NY: Pearson Longman, 2007.- xiv, 410 p.: ill.; 24 cm.
    Includes bibliographical references (p. 319-375) and index.
    ISBN: 9780131991286
    Tóm tắt: Principles introduces key concepts through definitions of terms, thought-provoking questions, charts, and spiraling. New "Classroom Connections" encourage students to consider the implications of research for classroom pedagogy. An up-to-date bibliography and new glossary provide quick access to important works and key terminology in the field.
(Language acquisition; Language and languages; Tiếng và ngôn ngữ; ) |Cấu trúc ngôn ngữ; Study and teaching.; Dạy và học; |
DDC: 418.0071 /Price: 569000 /Nguồn thư mục: [SCTHU].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1729426. Expertise in second language learning and teaching/ Edited by Keith Johnson, 1944-.- 1st.- New York, NY: Palgrave MacMillan, 2005.- xii, 258 p.; 23cm.
    Includes bibliographical references and index
    ISBN: 1403920966
    Tóm tắt: In this volume, methodologies for establishing what constitutes expert practice in language teaching and learning are discussed and the contributions address the fields of listening, reading, writing, speaking and communication strategies, looking at common characteristics of the "expert teacher" and the "expert learner."
(Competence and performance (Linguistics); Language and languages; Second language acquisition.; ) |Phương pháp giảng dạy ngoại ngữ; Study and teaching.; | [Vai trò: Johnson, Keith; ]
DDC: 418.0071 /Price: 1000000 /Nguồn thư mục: [SCTHU].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1714653. Heile's Newbury house dictionary of American English: The core of english language learning/ [chief editor, Philip M. Rideout.].- 4th ed..- Australia: Thomson/Heinle, 2004.- 1142 p.: ill., maps; 24 cm.
    ISBN: 0838426573
(Americanisms; English language; ) |Từ điển tiếng Anh; Dictionaries; Dictionaries; United States; | [Vai trò: Rideout, Philip M; ]
DDC: 427.97303 /Price: 304000 /Nguồn thư mục: [SCTHU].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1734638. BROADY, ELSPETH
    Colloquial French: The next step in language learning/ Elspeth Broady.- London: Routledge, 2003.- 266 p.
    ISBN: 0415266491
(French language; French language; French language; ) |Tiếng Pháp thực hành; Conversation and phrase books; Textbooks for foreign speakers; English; English; Spoken French; |
DDC: 448.3421 /Price: 33.69 /Nguồn thư mục: [SCTHU].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1662584. ODLIN, TERENCE
    Language transfer: Cross-linguistic influence in language learning/ Terence Odlin.- Cambridge: Cambridge University, 2000.- 210 p.; 24 cm.
    ISBN: 0521378095
(Foreign lanaguages learning role of native languages; ) |Ngôn ngữ nước ngoài; |
DDC: 418.007 /Price: 203000 /Nguồn thư mục: [SCTHU].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1706236. GRIFFITHS, GRIFF
    Personalizing language learning/ Griff Griffiths, Kathy Keohane.- Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2000.- x, 160 p.: ill.; 23 cm.- (Cambridge handbooks for language teachers)
    Includes bibliographical references (p. 155) and index.
    ISBN: 0521633648
    Tóm tắt: This book presents a range of ready-to-use materails which draw on the personal experiences, thoughts, feelings and opinions the learners.
(Language and languages; ) |Phương pháp giảng dạy ngoại ngữ; Study and teaching; | [Vai trò: Keohane, Kathy; ]
DDC: 418.007 /Price: 282000 /Nguồn thư mục: [SCTHU].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1687570. BROWN, H DOUGLAS
    Principles of language learning and teaching/ H Douglas Brown.- 4th ed..- New York: Longman, 2000.- 352p.; 24cm.
    ISBN: 0130178160
(Language and languages; Language acquisition; ) |Giảng dạy tiếng Anh; Học tiếng Anh; Study and teaching; |
DDC: 418.0071 /Price: 313500 /Nguồn thư mục: [SCTHU].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1702667. Sociocultural theory and second language learning/ James P. Lantolf.- Oxford: Oxford University Press, 2000.- 296 p.; 22 cm.
    ISBN: 0194421600
    Tóm tắt: This book represents a major statement of the current research being conducted on the learning of second languages from a sociocultural perspective. The book is divided into a theoretical and an empirical part.
(Language and languages; Sociolinguistics; ) |Ngôn ngữ xã hội học; Study and teaching; Social aspects; |
DDC: 306.44 /Nguồn thư mục: [SCTHU].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1716305. Affect in language learning/ Edited by Jane Arnold.- Cambridge, UK: Cambridge university press, 1999.- 346 p.; 23 cm.- (Cambridge language teaching library)
    Includes index
    ISBN: 0521659639
    Tóm tắt: The affective domain and the emotional factors that influence language learning have been of interest in the field of language teaching for a number of years. By proposing a holistic approach to the learning process, this volume takes the position that the language learning experience will be much more effective when both affect and cognition are considered. The eighteen chapters discuss issues such as memory, anxiety, self-esteem, facilitation, autonomy, classroom activities, and assessment from the perspective of affect.
(Language and languages; ) |Ngữ học ứng dụng; Psychological aspects; Study and teaching; | [Vai trò: Arnold, Jane; ]
DDC: 418.007 /Price: 226000 /Nguồn thư mục: [SCTHU].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1711465. ANDREW WRIGHT
    Picture for language learning (0 521 35800 0)/ ANDREW WRIGHT, ANDREW WRIGHT: Cambridge, 1999
    ISBN: 0521358000
[Vai trò: ANDREW WRIGHT; ]
DDC: 418.007 /Nguồn thư mục: [SCTHU].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1702751. SKEHAN, PETER
    A cognitive approach to language learning/ Peter Skehan.- Oxford: Oxford University Press, 1998.- 324 p.: ill.; 24 cm.- (Oxford applied linguistics)
    Includes bibliographic reference and index
    ISBN: 0194372170
    Tóm tắt: This book addresses issues such as the relation of form to meaning, the relevance of SLA research, and the validity of task-based learning. It also contrasts universalist accounts of language learning and individual differences between learners
(Cognitive learning theory; Second language acquisition; ) |Ngôn ngữ học; Phương pháp giảng dạy ngoại ngữ; Tâm lý ngôn ngữ học; |
DDC: 418 /Price: 211000 /Nguồn thư mục: [SCTHU].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1701038. BERNARD SPOLSKY
    Conditions for second language learning: Introduction to a general theory/ Bernard Spolsky.- 4th.- Oxford: Oxford Univ. Press, 1998; 272p..
    ISBN: 0194370631
    Tóm tắt: This book explores the requirements for a general theory of second language learning, and considers the relevance of such a theory for language teaching
(language and languages - study and teaching - foreign speakers; ) |Phương pháp giảng dạy ngoại ngữ; |
DDC: 418.007 /Nguồn thư mục: [SCTHU].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1655400. KIRSTEN MALMKJAER
    Context in language learning and language understanding/ Kirsten Malmkjaer and John Williams.- Cambridge Univ. Press: Cambridge, UK, 1998
    ISBN: 0521633559
(language and languages; ) |Ngôn ngữ học; study and teaching; |
DDC: 401.4 /Price: 357000 /Nguồn thư mục: [SCTHU].

Phần mềm dành cho TV huyện và trường học1706202. Language learning in intercultural perspective: Approaches through drama and ethnography/ Edite by Michael Byram and Michael Fleming..- Cambridge: Cambridge University Press, 1998.- viii,310 p.: ill.; 24 cm.- (Cambridge language teaching library)
    Papers presented at two seminars held 1995, University of Durham School of Education; the first was entitled Intercultural Dimensions of Foreign Language Teaching and Learning; the second Drama, Cultural Awareness and Foreign Language Teaching
    Includes bibliographical references and index
    ISBN: 0521625599
    Tóm tắt: This book addresses the ways in which language learning is related to learning about other cultures and to acquiring an ability to communicate across cultural frontiers. It argues that language learners need to develop sensitivity to cultural difference and its impact on communication, and to acquire the skills of discovering and interpreting other cultures, other values, beliefs and behaviours which lie beneath the surface of cross-cultural communication. Contributors show how drama can be used to develop cultural awareness and how learners can acquire ethnographic skills to help them investigate and understand socio-cultural aspects of language which play an important role in second language acquisition. The contributors are all respected educationalists from a range of countries and different cultural contexts
(Drama; Ethnology; Language and languages; Multicultural education; ) |Giao lưu văn hóa; Ngôn ngữ giao tiếp; Phương pháp giảng dạy ngôn ngữ; Study and teaching; Congresses.; Study and teaching; Study and teaching; Congresses.; Congresses.; Congresses.; | [Vai trò: Byram, Michael; Fleming, Mike; ]
DDC: 418.007 /Price: 199000 /Nguồn thư mục: [SCTHU].

Trang sau |
VUC là mục lục liên hợp, dành cho các thư viện sử dụng hệ thống tự động hóa thư viện VietBiblio có thể tìm kiếm và khai thác nhanh chóng dữ liệu thư mục bao gồm hình ảnh bìa sách.
Với VietBiblio, Hơn 5.000 thư viện có quy mô nhỏ ở Việt Nam đã nhanh chóng thực hiện chuyển đổi số trong điều kiện còn khó khăn về kinh phí và nguồn nhân lực.